Followers

Saturday, August 14, 2010

bila chef fatin masuk dapur *_^


salam semua :)


alhamdulillah. dah 4 hari pun kita puasa. maksudnya lagi 26 hari la nak raya. ish! perangai budak-budak. hehe. sekali sekala. ok la kan~


hari nh disebabkan akuh frust menonggeng, umi tak bagi balik rumah, akuh pun tulis entry yang agak menyentuh sensitivity semua nh. lagi-lagi bulan puasa nh kan.? diingatkan ok! entry nh aku tulis sebab rindu homemade dish BUKAN sebab nak belagak kat korang. 


cakap banyak pun tak guna. picture time.! *_^


air tangan 1
ayam masak paprik 
resepi yang saya google 5 minit sebelum masak.

air tangan 2
cendawan goreng. yummy!
goreng dengan tepung beras+kunyit+garam+cili mesin+lada sulah

air tangan 3
terung goreng kicap
ayah's favourite dish.

air tangan 4
masak lemak cendawan.
first time punya try. fuh! menjadi.

air tangan 5
tempe goreng
wah! yang ini paling aku suka. hidangan wajib ade :)

air tangan 6
sambal goreng telur
lauk orang pemalas mcm nh la. haha!~

air tangan 7
sambal telur
eh. telur lagi.? lauk yang 1st umi complaint. huhu. 

air tangan 8
masak tumis pelbagai
heee :) blur nak bagi nama apa. macam2 ada dalam 1 dish.

haa! mesti terliur nh. jangan! waktu berbuka lambat ag. makruh tuh. tapi seriusly rindu nak masak. nak makan dish yang umi masak. macam mana saya boleh tercampak jauh sampai penang nh saya pun konfius. huu :) cepatla cuti. nak puasa kat rumah.

p/s : selamat berpuasa semua. 

9 orang Jual Pantun:

saya_arief said... [Beli Pantun]

cobaaann..
:P

Amieynna Amin said... [Beli Pantun]

nasib baik dah buka baru tengok gambar2 ni.. sedapnye.. tahniah2.. atleast dah try..

Kancilbiru said... [Beli Pantun]

mak aii banyak masak...ni nak makan berapa org ni? takpa la dik..air tangan sendiri ke air tangan mak ke janji bukan air tangan org bazar..hahahaah

cikCOKLET:) said... [Beli Pantun]

erk! erk! lap air liur. he he he.

ridu mak jgk. tetiba*
btw..salam ramadhan ye~

MissNafa said... [Beli Pantun]

arief : opss. maaf. dish diatas menggoda ea.?

amieynna : haha. selamat berbuka. tQ

kancilbiru : aha kak. nh 1 week pny dish. gamba hari len2. 1 hari 2 lauk je. betul tuh. bkn air tgnorg bazar~

cikCOKLET :salam ramadhan gak hari2 pon ingat mak~

alinac lover said... [Beli Pantun]

la..byknyer masak...fuyoooooooo!!!

saya follow kamu~

Sumijelly said... [Beli Pantun]

nyum...nyum...
leh cilok idea nak masak juadah berbuka nanti...
mcm sedap jer sambal telur goreng tu...huhuhuh

Sumijelly.com

Hamzah Ian said... [Beli Pantun]

wa.. tetibe aku rase lapar.. ayooo

MissNafa said... [Beli Pantun]

alinac : eh. bukan. nh menu sepanjang 1 week. xlarat nak update hari2. masok sekali tros :)

sumijelly : sila-sila.

hamzah : sabar. puasa nh ~