Followers

Sunday, August 8, 2010

saya ada hypotension ke.?



assalamualaikum :)

mula-mula sekali, happy Konvo abang+kakak senior. 
belagak ea korang.? takpe2. aku lagi 2 taun je. tak lame dah tue. heee :)

back to d topic!~
kat tapak konvo tuh ade health analysis organized by pharmacy student. so, setakat singgit je bayar, okla kan. tapi if nak check kolestrol, bayar rm10. yang tuh sidang depan la. aha. kedekut!

jom tengok result.. T_____T
-result health analysis budak tak sehat-

weight+height. ok. cme BMI sedikit underweight *_^

BFM aka lemak 22.6 = normal. (bagi aku tinggi nh)

nisbah waist & hip < 1. so, normal.

blood pressure 87/52. sangat rendah!

haha! tak normal rupenye akuh! alah. maybe machine tuh salah kot. sbb setau ak electronic machine selalu buat hal. (aku selalu main machine nh mase st john)

jenab a.ka membe pharmacy aku kate, ade 2 kemungkinan jadi camnh.
1) mase kecik dulu aktif sgt. da besar, pemalas! (bole jadi jugak)
2) sebab kurus sgt. erk! (no komen. hehe)

salah 1 cara nak atasi masalah nh. makan pisang. comel-comel :)

13 orang Jual Pantun:

hamzah ian said... [Beli Pantun]

wa~~ gua tak penah kire bmi

FatinNad said... [Beli Pantun]

kire la bro!~
bole tgk seimbang tak berat ngn tinggi u :)

ain fathihah fhm said... [Beli Pantun]

kena jaga kesihatan diri. hehe. saya pun underweight..jenuh makan, tak naik2 pun berat badan. adoi

azlina aziz said... [Beli Pantun]

Hai MissNafa! Saya terjah balik blog kamu. Menarik! ;p

Em, pada saya, as cik misi, tekanan darah tu [mungkin] normal bagi anak remaja perempuan seperti kita...oppss! saya dah kawen rupa nya.. hahaha..

Sebab, dulu, masa sebelum kawen, range BP saya macam tu jugak. Tapi sempat la nak derma darah.

Kira ok, tak perlu risau sangat. Apa yang penting, jaga kesihatan, selalu exercise (caiitt! macam la aii ni rajin exercise sampai nak nasihat2 orang. hahaha)

Semoga dilindungi ALLAH selalu :)

shaffique said... [Beli Pantun]

ada kawan sorang ada masalah camni gak. makan banyak2x tapi berat x naik pun. beli weight gain pun x naik berat jugak. huhu.


My Latest Entry : Gambar Super Close-Up Mata Anda !

syahira ariff said... [Beli Pantun]

44 kg jer?
ringan betul sis nie

*tinggi kita sama!
\(^___^)/

Lia3003 said... [Beli Pantun]

hypertension ke hypotension dik? hehe

FatinNad said... [Beli Pantun]

ain : kdg2 saye makan bnyk sgt. tp kdg2 takot plak kalau nnt tlampau gemok. haha.

kak ina : eh, bole ke pggl cmtu? hehe. kalau akak dah kate cm2 senang ati la. sbb malas nak g buat checking pon sbb rase cm small matter je. tQ kak :)

shafiq : hehe. best la cm2. saya jenis yang kejap nek kejap turun. tak konsisten kan.?

syahira : mase kat penimbang laen lg ringan 42.5 je. haha~

lia : xau nak cakap. dua2 pon ok. ngeee *_^

Qib said... [Beli Pantun]

hee.. underweight, lemak banyak?? pelik?


Latest entry. Mai la jengok
Tolong (patploh juta kali)

Deity Lynx said... [Beli Pantun]

sma ar kta....low blood pressure...sbb bdan krus xD

My lastest entry

Pontianak Mengganas!!
Penipuan Israel
Kenapa Tak Rogol Saya?
Al Quran Milik Siapa?
Peristiwa Memali 1985

Unknown said... [Beli Pantun]

eh! best gak hmm... nnt nk try la sy ni mcm mne plak agak2??? hehe

FatinNad said... [Beli Pantun]

PinQib : kndngn lemak xbgantung pd berat badan:)
Ir : hihi. yes. ade geng la :)
nick : eh! try2. mst kne tau semua nh~

Hidayah Ismawi said... [Beli Pantun]

actually BP 120/80 tu nomal utk 70kg man ..hehe..so you are 44kg kan.. will be lowe r than that .. as long as you have no symptoms like giddiness, fainting etc ..should be ok

MY LATEST POST: Lamb Feast at Castle Restaurant