Followers

Thursday, October 20, 2011

Sikat rambut dan sakit jantung.


..Assalamualaikum..

korang biasa tak, kalau gather ramai-ramai, ada kawan yang dengan senang hatinya belai-belai & sikat-sikatkan rambut korang? mase tuh, korang dengan tanpa sedarnye akan rasa mcm..mcm.. princess *muntah.okbai* tp aku bukan la nak cerita benda tu. tapi benda nh.

Adab menyikat rambut:

Rasulullah s.a.w melarang menyikat rambut di dalam kamar mandi kerana perbuatan itu melemahkan umbi rambut. Seseorang itu hendaklah duduk ketika bersikat kerana ia akan mengguatkan otot jantung dan elak daripada melakukannya secara berdiri sebab ia akan melemahkan jantung. Seseorang yang bersikat ketika berdiri akan terjebak dalam masalah hutang.

Adalah makruh menggunakan sikat yang diperbuat daripada perak atau bersadurkan perak.

hah ! so, sila la praktikkan. malam nh lepas mandi, terus je aku sikat rambut duduk. selain ikut sunnah *ustazahlapulek* aku takut woo. karang dah lemah jantung, mane nak kawen ngan fahrin kan? HAHA.

sekian sahaja pesanan penaja !

gambar ni takde kene mengena pun. saje je gatal letak :) menurut tukang upload, kalau bola tuh gerak-gerak, korang tengah stress so, bawak-bawakla rehat. T___T

baeklah. panjang suda entry ini ! sebelum meneruskan perjalanan, mehla order hp strap/keychain handmade aku. contoh ade kat SITU dan SINI.



Terima kasih daun keladi baca entri ini.
Esok-esok datang lagi. Bai !


11 orang Jual Pantun:

syanabel said... [Beli Pantun]

ooo baru tahu?? selalu nye mmg akan berdiri la sbb sikat sambil tgk cermin kan..hehe. insyaAllah tak buat lagi pasni

IFA Athirah said... [Beli Pantun]

pecah kaca pecah gelas.sudah baca harap balas.hehe

FaFa said... [Beli Pantun]

@syanabel
same la. lagi2 kalau dah lambat nak g kelas kan? xdnye ade mase kalau nak duduk2 bagai. :)

FaFa said... [Beli Pantun]

@IFA Athirah
hai ifa :)

Nazatul shima said... [Beli Pantun]

salu sikat rmbut brdri..pasni kena dduk dlu la..:)
btw, pic tu nmpk gerak la..mybe stress ngadap tenet kot..hehee..

Husna Lana said... [Beli Pantun]

aloo, slalu suka sikat rambut sblm syampu. ok lepas ni akan cuba elakkan. tenkiuu :)
btw, bola2 tu mmg gerak2 kan?

Redbloodsnow said... [Beli Pantun]

haaa nice info :) btw, pic tu gerak² la. magic! :D

FaFa said... [Beli Pantun]

@Nazatul shima
ha.. kan? samala. senang kot kalau diri je :)
haah. selalunya semua orang akan nampak gerak. tp ade yg lucky person, kata dye nampak bnd tuh statik je. hee :) mmg stress dengan tene yang lembab nh.

FaFa said... [Beli Pantun]

@Husna Lana
lepas nh jangan buat dah. nnt umbi rambut x kuat, rambut akan banyak gugur. rugi2.. heee :)
depends on people gak.

FaFa said... [Beli Pantun]

@Redbloodsnow
eh, terharu cik datang sini :) welcome ! magic ke? hehe

nabila faryzza said... [Beli Pantun]

wahh, info baru. serious baru tahu. ouh, okay okay. lepas ni sikat kena duduk la ea