Followers

Sunday, December 5, 2010

Fenomena cuti sekolah


..Assalamualaikum..

sekejap je dah 2 minggu aku.. kau.. dan semua yang lain bercuti dan berlibur bersama kan.? =.=  kalau sahaja telah pulang ke kampung dan menetap di rumah, mesti sahaja akan wujud fenomena yang sama yang akan berlaku setiap kali cuti sekolah menjelma.. (try bahasa sastera .. hee..)

Request nak makan macam-macam seolah-olah baru pulang dari afrika
Perkara ni memang rutin la. tiap-tiap saat tekak akan lapar.. *_^ umi akan menjadi sangat pening sebab tak tau nak ikut kehendak siapa.. 

Rebut-rebut remote TV 
Last week aku gaduh ngan angah sebab nak rebut tengok drama apa tah and dia pula nak tengok hoki sukan asia.. aku menang! HoHo. (rumah aku tak ada astro. sadis!)

Window meeting
Teehee :) korang ingat suri rumah je ke buat mende nh..? aku adik beradik pun sangat suka. lepas tuh imbau kenangan lama.. syok!

Hosewife training
Huh! training nh.. aku dah ambil sejak dari lepas SPM lagi. tapi masih ada gak part-part yang aku akan fail. goreng cekodok/jemput-jemput misalnya. bila aku masak pula, aku akan paksa semua orang puji masakan aku dulu. baru mulut aku senyap. haha. keji!

Buka gelanggang gusti
walaupun adik beradik aku, 2 gegirl. dan 2 boboy. tapi masih mampu bertarung. hee :) adik nina yang selalunya akan nanges dulu. lepas semua dah kene marah, baru nak senyap.. 
kesayangan aku...

Vacation
Aku yakin dan percaya. semua orang mesti melakukan ini.. secara randomnya, family aku akan sekurang-kurangnya ronda-ronda kota melaka untuk memuaskan hati.. kali ni kitorang pergi langkawi ngan cameron. tapi aku tak sempat nak cerita lagi ~
Langkawi yang syiok!

Online macam esok nak kiamat
Cuti kali ini sangatla heaven. internet berwayar dah ditukar kepada Wi-Fi. maka berebut adalah tak perlu.. jom main pet society! (kanak-kanak!)
Pet Society di FB..

Treasure hunt
Kenapa treasure hunt.? barang aku selalu je hilang. yang paling common tentunya telefon bimbit..!

Beradu
Bahasa tak nak kalah. ingat anak raja ke kau..?! siapa yang tidur paling lama, akan kena bebel paling lama. Haha ;)

Pssstt ! fenomena cuti korang sama tak dengan aku..?

0 orang Jual Pantun: