Followers

Saturday, April 3, 2010

::subhanallah::

pengetahuan nh,,Fiq yang bagi pada saye..
(kredit 2 her)
saye rase ade baeknye kalo kite kongsi ramai2 ilmu nh..
moga2 lepas tahu tntang ini,
kite akan jadi orang yang lebih baik untuk hari esok..
mungkin jugak apa yang saye cube kongsi ini pernah ditulis org lain.

::warna2 dalam alam ini::

alam ini telah dijadikan beserta dengan warna2 yang berguna untuk semua.
kesemua info yang ditulis ini adalah berdasarkan kajian CVT.

kite mula dengan waktu subuh. pada waktu nh, spektrum biru muda akan mewarnai alam ini. frekuensi bagi warne ini adalah bersamaan dengan frekuensi tiroid yang juga berkaitan dengan sistem metabolisme tubuh. keistimewaan warne biru /waktu subuh: penawar, rezeki, dan komunikasi. maka, sesiapa yang tertinggal suguh atau terlewat menunaikannya secara berulang2 akan lama kelamaan mempunyai masalah dari segi komunikasi dan rezeki. hal ini kerana, tenaga alam tadi tidak dapat diserap oleh tiroid yang mesti berlaku dalam keadaan jasad dan roh itu bercantum (sedar/jaga) tenaga ini adalah lebih optimum ketika awal2 waktu subuh (azan). tubuh akan menyerap tenaga ini ketika kita rukuk dan sujud.
*solat akhir waktu menyebabkan tenaga yang diserap menjadi kurang optimum*

beranjak pula ke waktu zuhur. alam ini akan dipenuhi pula dengan spektrum kuning. keistimewaan warne kuning: berkait rapat dengan keceriaan. frekuensi warne kuning pada waktu ini pula adalah bersamaan dengan frekuensi perut dan hati (sistem penghadaman). maka, sekiranya seseorang tu selalu sangat tertinggal atau terlewat zuhurnya, mereka cenderung untuk menghadapi masalah di bahaian perut dan kurang keceriaannya.

lepas zuhur, waktu asar kan? pada waku ini, spektrum oren pula yang akan mengambil alih alam ini. keistimewaan warne oren : kreativiti. frekuensi warne ini adalah sama dengan frekuensi prostat, uterus, ovari dan testis (sistem reproduktif). jadi, sape2 yang selalu tinggal asar atau lewat2 asar 2, jage2 sbb ia akan membawa kesan bukan sahaje pada tahap kreativiti tetapi juga tahap produktiviti.

kemudian, masuk la pula waktu maghrib. pada waktu ni frekuensi warne alam adalah pada frekuensi merah yang juga menghampiri frekuensi jin dan iblis (infra-red). maka, adalah dinasihatkan agar mereka yang berada dalam perjalanan berhenti seketika dan mengelakkan daripada berada diluar rumah. keistimewaan warne merah : keyakinan, frekuensi otot, saraf dan tulang.

maka kita terus pula ke waktu isyak. ketika ini kita alam telah berubah kepada warne indigo dan seterusnya memasuki fasa kegelapan. frekuensi pada waktu isyak ini adalah bersamaan dengan frekuensi sistem kawalan otak. keistimewaan warne indigo : ketenteraman dan kedamaian. sekiranye kamu itu sering tinggal isyak, maka kamu cenderung untuk berada dalam kegelisahan. waktu kegelapan ini adalah waktu tidur dalam Islam dan ia dikenali sebagai tidur delta (sistem tubuh berada dalam kerehatan).

alam akan kembali bersinar apabila masuk waktu tengah malam yang mana ia kembali ke spektrum putih, merah jambu dan diikuti juga dengan ungu. frekuensi ketika ini adalah bersamaan dengan frekuensi kelenjar pineal, pituitari, talamus dan hipotalamus. dalam Isla, waktu ini dikenali juga sebagai waktu Qiamullail dan kita disunatkan bangun untuk beribadah.

lihatlah semua..betapa besarnya kuasa Allah itu sehinggakan warna juga mempunyai makna. semoga entri ini mampu mengubah corak kehidupan kita seharian

0 orang Jual Pantun: